Piranska slikarica Mira Ličen Krmpotić jedna od onih rijetkih aktivnih likovnjakinja suvremene slovenske umjetnosti čiji je stvaralački opus u tematskom i tehnološkom smislu izrazito mnogostran, važno područje njezinog rada desetljećima bilo je i još uvijek je restauracija i konzervacija umjetnina. Unutar nacionalnog prostora upisana je među najaktivnije predstavnice tradicionalnog krajobraznog i jednako vrijednog suvremenog sakralnog slikarstva o čemu svjedoče i brojne nagrade koje je za taj rad primila .Njena likovna autopoetika – bez obzira na sadržajno opredjeljenje – prepoznatljiva je po žarkom koloritu i ekspresivnom, subjektivnom likovnom izričaju koji je na granici apstraktnog sa naznakom figuralnog ishodišta, motiva povezanih s genius loci životnog ambijenta ili odabranih specifičnih prostora koje je obilazila pri studijskim putovanjima (Pariz, Venecija, Poljska, Dalmacija, i drugi) ili pak duhovno-religijske tradicije u zapadnoeuropskom prostoru. To je umjetnica koja uz ostvarenja izvedena akrilnim i uljenim bojama, u različitim životnim razdobljima realizira svoja nadahnuća raznim grafičkim tehnikama i crtežIma, akvarelom i temperom na drvenoj podlozi sa pozlatom, a posebno valja istaknuti djela nastala u tehnici stakla, od vitraja, mozaika do zidnog slikarstva, u tehnici ” al secco “, te oslikane tekstile, kao i ostvarenja u keramici i staklu.
Više od dvadeset godina relativno intenzivnog stvaranja staklenih skulptura i objekata ponajviše u tehnici fuzije oslikava Miru Ličen Krmpotić kao neumornu istraživačicu različitih tehnika. Isprobavši poznatu drevnu tehniku vitraja (Portorož, Ptuj, Rovinj, Piran…) razvila je posebni tehnološki proces oblikovanja staklenih skulptura i staklenih slika kao nosioca intimnog likovnog izričaja i poruka koje su jednako vrijedne kao i njena druga umjetnička ostvarenja. Upravo ta tehnika omogućava joj individualan eksperimentalan i isto tako mnogostruko inovativan tehnološki proces oblikujući uvijek drugačije izazove za stvaranje novih likovnih ostvarenja koji oblikuju osobni likovni kod. Autorica se suočava sa materijom – čovjeku inače poznato još od antičkih vremena- koja je trajna i istovremeno uništiva, konkretno fizički opipljiva i ujedno u svojoj izvornoj strukturi raznolika i u blistavosti i sjaju promjenljiva i neulovljiva. Boja, čaroban sjaj svjetlosti, luminioznost i raznoliki efekti prozirnosti ove specifične tvari, koja je oblikovana u raznovrsne skulpturalne forme sa slikarsko- crtežnim aplikacijama, kod nas ostvaruje efekte, uvijek novih, neponovljivih, uzburkanih osjećaja, sve to su značajke, koje akcentiraju njen osobni autorski izričaj.
Mira Ličen Krmpotić ( rođena je 1950. god. u Puli). Već u osnovnoj školi se odlučila za slikarski poziv. Po završenoj gimnaziji u Kopru je studirala na Akademiji za likovnu umjetnost u Ljubljani, gdje je 1973. god. diplomirala kod prof. Maksima Sedeja i 1975. završila specijalizaciju za restauratorsko-konzervatorsku djelatnost. Od završetka studija živi u Piranu a povremeno u Kortivima kod Buja ( Istra). Prvu samostalnu izložbu imala je Ljubljani 1973. godine, te je 1972. sudjelovala na prvoj skupnoj izložbi Ex- tempore Piran. Od tada je njen popis samostalnih i skupnih izložbi u inozemstvu i tuzemstvu dugačak (info:www.miralk.si., Monografija Mira Ličen Krmpotić). Za svoj rad je primila niz nagrada, a najvažnije su: nacionalno „Steletovo priznanje“ za konzervatorsko restauratorski rad, 1997. god., „Priznanje Mirka Šubica“ za restauratorski rad, 2009. God., nagradu ZDSLU 2010. god., „Zlati grb“ priznanje za dugogodišnji rad Općine Piran 2011. god..
Nives Marvin