SVETA OBITELJ / SAGRADA FAMILIA
Posvećeno Slavomiru Drinkoviću
20.12.2018.g. – 15.01.2019.g.
Rad SVETA OBITELJ nastao je 1991./92., u vrijeme rata u Hrvatskoj i ponovljen je 2016. godine. Dio je razmišljanja o Svetoj obitelji i o svetosti svake obitelji, objedinjuje i doživljajno govori da su svi ljudi, bez obzira na različita promišljanja i druge različitosti, Sveta obitelj / Sagrada familia.
Radovi ove cjeline nastaju povezivanjem dva načina izrade. Donji dio rada nastaje puhanjem u drveni kalup, a gornji slobodnim oblikovanjem stakla.
U kontekstu naziva, donji dio rada pripada obiteljskom (genetskom, određenom, temeljnom), a gornji osobnom (djelomično obiteljski određenom, slobodnom).
Povezavši dva načina izrade, govorim o zajedništvu, pripadnosti, neraskidivosti.
GORDANA DRINKOVIĆ
Gordana Drinković stvara u području umjetničkog oblikovanja stakla, produkt dizajna i slikarstva. Članica je Hrvatske udruge likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika (do 2017.).
Tijekom više od 25 godina oblikovanja i rada u tvornicama stakla realizirala je niz radova (više od 500), od kojih je velik dio proizveden u obliku unikata ili ekskluzivnih serija i dijelovi su privatnih kolekcija u Hrvatskoj i svijetu. Živi i radi u Zagrebu, na Hvaru i u Sloveniji gdje surađuje sa Steklarnom Rogaška d.d..
Od samostalnih izložaba izdvajamo: Šampanjske čaše, Muzej Mimara, Zagreb, 1997.; Nebo, Galerija Arsenal, Hvar, 2005.; Unutarnje nebo, Salon Galić, Split, 2006.; Kolekcija OPA – Made in Croatia, Galerija ULUPUH, Zagreb, 2007.; Staklo, moje drugo tijelo, Muzej za umjetnost i obrt, Zagreb, 2013.; Bonbonjera, Maison&Objet, Pariz, Francuska, 2013.; Snaga krhkosti, Muzej antičkog stakla, Zadar, 2016.; Suze okrenute prema nebu, Muzej Mimara, Zagreb, 2018.; Galerija umjetnina, Split, 2018.; Staklo, moja druga koža, Magazzino delle idee, Trst, Italija, 2018.
Izlagala je na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj i svijetu, od kojih su osobito značajne: Skrivnostno življenje stekla, Mestni muzej Ljubljana, Ljubljana, 2008.; DESIGN EXPO 2012, Ljubljana, Slovenija; Transparentna ljepota – staklo u suvremenom hrvatskom kiparstvu, Muzej Mimara, Zagreb, 2013.; Maison&Objet, Pariz, Francuska, 2015.; Ambiente, Messe Frankfurt, Franfkurt, Njemačka, od 2010 do 2015.; New York Market Week, NY Tabletop Market, New York, SAD, od 2010. do 2015.;
52. zagrebački salon, Muzej Mimara, Zagreb, 2017.; Ljudi od stakla, MAS Zadar, 2018.; New Acquisitions 2017, Glasmuseum Lette, Coesfeld, Njemačka, 2018.
Kolekcije Atlantida, Babilon i Manhattan realizirane su u suradnji sa Steklarnom Rogaška d.d. i 2010. predstavljene u New Yorku, gdje su osvojile nagradu HFN 2010 Award of Excellence, Tabletop, New York 2010. Za dio kolekcije OPA ART – Made in Croatia koja nastaje izvan tvornica tj. izvan strogih tehnoloških uvjeta proizvodnje stakla i obuhvaća postupke uništavanja postojećih radova te stvaranje na „krhotinama“, nagrađena je zlatnom plaketom na Međunarodnoj izložbi Erex 2011 u Zagrebu. Međunarodni žiri uvrstio je Gordanu Drinković na izložbu suvremenog svjetskog dizajna Ambiente Trends 2012 u Frankfurtu, 2012. Pozivom za sudjelovanje na izložbi Europian Glass Context 2016 Curated, Bornholm Art Museum, Danska, 2016., gospođa M. L. Martinez, direktorica muzeja MAVA, Španjolska, kao jedan od kuratora, svrstala je Gordanu Drinković među značajne suvremene europske umjetnike koji stvaraju u staklu.
Od 2017. godine, radovi Babalawo i Iyalawo dio su fundusa prestižnog muzeja Glasmuseum Lette, Ernsting – Stiftung A. H. Herding, Coesfeld, Njemačka.
O svom radu i povezanosti sa staklom, umjetnica kaže:
Staklo je stvarnost pomaknuta prozirnošću. Materijal pun suprotnosti, ograničenja, nepredvidivi tehnološki starac, kruta tekućina, iluzija lakoće i težina, krhkost i čvrstoća, materija koja ljudski dah prenosi u oblik. Staklo mi je blisko. U njemu i njegovoj prozirnosti mogu i želim izraziti ono što mislim i osjećam. Radovima u staklu komuniciram sa svijetom jednako kao što komuniciram svojim tijelom, riječima, ponašanjem i životom.