OSLIKANO STAKLO

Većina oslikanih staklenih predmeta ne premašuje opseg zanatske, serijske proizvodnje prilagođene potrebama tržišta. Uz prizore slikane neprozirnom bijelom emajlnom bojom u kombinaciji s pozlatom, omiljeni ukrasi na staklenom posuđu i svjetiljkama izrađenim u pohorskim staklarskim radionicama bili su prizori naslikani šarenim prozirnim emajlnim bojama. Naročito su bili popularni cvjetni motivi.

<p><strong>Boca sa čepom, </strong>1. trećina 19. st., staklana Josipdol (?). Kobaltno modro, prozirno staklo, puhano u kalup, bijela emajlna boja.</p>

Boca sa čepom, 1. trećina 19. st., staklana Josipdol (?). Kobaltno modro, prozirno staklo, puhano u kalup, bijela emajlna boja.

<p>Čaša, sredina 19. st., staklana Gornji Limbuš (?). Bezbojno prozirno staklo, providna i mutno bijela emajlna podloga, monogram <em>MR</em><em>. </em></p>

Čaša, sredina 19. st., staklana Gornji Limbuš (?). Bezbojno prozirno staklo, providna i mutno bijela emajlna podloga, monogram MR.

<p>Vrčić s ruškom Madonom, 1856–1879, steklarna Benediktov dol, stakloslikar Josef Dinebier. Bezbojno, prozirno staklo, puhano u kalup, aplicirana ručka, bijela emajlna podloga i podloga od crnog olova.</p>

Vrčić s ruškom Madonom, 1856–1879, steklarna Benediktov dol, stakloslikar Josef Dinebier. Bezbojno, prozirno staklo, puhano u kalup, aplicirana ručka, bijela emajlna podloga i podloga od crnog olova.